Vonia arba raskite laiko sau

     

    Lauke šalta ir šlapia, o iki vasaros atostogų dar tiek laukti...

    Reikia skubiai save palepinti. Aromatinė, šildanti vonia suteiks jums jėgų, padės atsipalaiduoti, numesti nereikalingus kilogramus ir bent kuriam laikui pabėgti nuo žemiškų rūpesčių. Norite, kad kiekvienas jūsų pagulėjimas vonioje būtų toks? Tam reikia:

     

    1. Vonia lepinkitės ne daugiau 2 kartų per savaitę. Priešingu atveju organizmas gali nespėti aprūpinti odos reikiamu riebalų kiekiu, tad ji pradės džiūti ir šerpetoti.

     

    2. Idealus laikas voniai – vakaras. Būtent vakare mūsų biologinis laikrodis rodo padalą „atsipalaidavimas“. Gultis į vonią reiktų prabėgus 1,5–2 val. po valgio.

     

    3. Daugelis žmonių daro tą pačią klaidą – pirma guli aromatinėje vonioje, o paskui prausiasi po dušu, šveičiam odą plaušine, valom muilu. Tai panaikina visas gydomąsias aromaterapijos savybes. Pirma palyskite po dušu, išvalykite odą, o jau tada gulkite į vonią.

     

    4. Gulint vonioje nevertėtų skaityti ar kalbėtis telefonu. Mėgaukitės ramybe ir tyla. Norint, kad oda geriau priimtų visas gydomąsias medžiagas, prieš vonią galite nusišveisti visą kūną. Paprastas ir ekonomiškas receptas – sumaišyti kelis šaukštelius vonios druskos su alyvuogių aliejumi arba vonios aliejumi. Įtrinkite mišinį į save sukamaisiais judesiais kol druska visiškai ištirps.

     

    5. Jei norite atsikratyti streso, vonia turi „alsuoti ramybe“. Mokslininkai įrodė, kad geriausiai šią funkciją atlieką pieno ir migdolų aromatas. Tokiai voniai reiks 1,5 l pieno, 3 valgomų šaukštų džiovintų ramunėlių, 1,5 stiklinės jūros druskos ir ketvirčio stiklinės sodos. Piene išvirkite ramunėles. Tada įberkite kitus ingredientus ir supilkite į vandenį. Vanduo vonioje gali būti kiek karštesnis negu įprastai. Jeigu norite dar labiau atsipalaiduoti, galite uždegti žvakes ir tyliai paleisti suktis mėgstamas dainas.

     

    6 Jeigu įtariate, kad galite sirgti, šokite į imbiero ir echinacėjos (Vitabears Echinacea) vonią. Echinacėja pasižymi virusus naikinančiom ir imunitetą stiprinančiom savybėmis, o imbieras padės įveikti slogą. Voniai reiks vienos susmulkintos imbiero šaknies ir 2 valgomų šaukštų echinacėjos. Gėlių žiedlapius išvirkite 0,5 l vandens ir supilkite viską į vonią. Tokioje vonioje gulėti reiktų iki 15 min., o išlipus reiktų iškart skubėt į lovą. Ryte būsite sveikos.

     

    7. Norite numesti kelis kilogramus, o odą padaryti stangresne, bet nėra laiko vaikščioti į sporto salę? Ir nebūtina. Jums gali padėti vonia su greipfruto, saldaus apelsino, mandarino aromatais ir jūros dumblių ekstraktais. Šie komponentai iš ląstelių šalina skysčius, skaido riebalus, neleidžia susiformuoti strijoms, padeda organizmui gaminti kolageną. Po tokios vonios rekomenduojama palysti po kontrastiniu dušu, o problemines vietas gerai ištrinti rankšluosčiu.

     

    8. Jeigu neseniai pradėjote sportuoti ir dabar nuolat skauda raumenis, pabandykite vonią su mėtomis ir jūros druska. Mėtos gerina kraujo cirkuliaciją, o jūros druska atpalaiduoja raumenis. Karštoje vonioje ištirpinkite 1 šaukštą jūros druskos ir supilkite vieną stiklinę mėtų nuoviro arba mėtų esencijos.

     

    9. Odai labai naudingos molio vonios. Molis šalina iš organizmo toksinus, valo ir tonizuoja. Dermatologai rekomenduoja mėgautis voniomis su žaliuoju, baltuoju arba mėlynuoju moliu. Tai ypač pravartu, jei mėgstate sukneles atvira nugara, tačiau nugara grožiu nespindi. Norint atsikratyti celiulito ir odą padaryti stangresne, rinkitės juodąjį molį. Vonia paruošiama ištirpinus vandenyje apie 500 gr molio. Pagulėjus vonioje iki 15 minučių paskui nepamirškite odą lengvai perplauti šiltu vandeniu.

     

    10. Per dažnas gulėjimas vonioje sausina odą. Taip pat reiktų vengti per daug karštų vonių. Visgi jei sau tai leidžiate, išlipusios iš vonios visų pirma sutepkite kūną drėkinamuoju kremu, o jau tada keliaukite į lovą. Tai ypač aktualu žiemą.