Plaukai turi būti gražūs ir žiemą

    Ir dar vienas kirpėjos Dianos patarimas arėjant šalčiams

    Plaukai – svarbi žmogaus įvaizdžio dalis. Nuo senų laikų vertinami ilgi, tankūs plaukai. Dar akmens amžiuje motina, glausdama kūdikį, savo vešliais plaukais apgaubdavo jį tarsi energetiniu šydu, kad apsaugotų nuo piktųjų jėgų. 

    Tačiau tik sveiki plaukai gali būti gražūs, lankstūs, žvilgantys. O kad galėtume turėti tokius plaukus, svarbu tinkamai juos prižiūrėti. Ir ypač tai aktualu žiemą.Daugelio plaukai žiemą, nuo stiprių šalčių, tampa sausi ir pažeisti. Tuomet jų priežiūrai reikia skirti ypač daug dėmėsio – valyti specialiais šampūnais, skirtais sausiems plaukams. Be to, tokius silpnus plaukus reikia maitinti kaukėmis, atkuriančiomis plauko struktūrą bei skatinančiomis jų augimą.


    Kaip odą veikia šaltis? 
    Žiemos šalčiai, vėjuoti, permainingi orai kenkia ir alina galvos odą. Šaltyje kraujagyslės susiaurėja, kraujotaka sulėtėja, tad plaukai pakankamai neaprūpinami gyvybiškai svarbiomis medžiagomis. Ne mažiau neigiamai galvos odą veikia ir sausas patalpų oras. Galvos oda netenka riebiųjų medžiagų, todėl išsausėja, ima pleiskanoti. Gali sutrikti ir plaukų mityba, tokiu atveju plaukai gali pradėti slinkti, skilinėti, praranda blizgesį. 

    Neretai plaukai nustoja blizgėti ir dėl moterų pamėgto dažno plaukų dažymo bei cheminio šukavimo. Šioms procedūroms atlikti naudojami stiprūs šarmai, keičiantys plauko natūralų pH. Taip suardomos struktūros, palaikančios reikiamą keratino kiekį plaukuose, todėl plaukai išsausėja, lūžinėja, pasidaro šiurkštūs. Tad, norint sušvelninti neigiamą oro sąlygų ir cheminių priemonių žalą plaukams, svarbu tinkamai juos prižiūrėti.

    Mityba – sveikų plaukų pagrindas 
    Plaukų būklė atspindi žmogaus sveikatos būklę, įvairias ligas, netikusią mitybą, vitaminų stoką,pervargimą. Plaukams kenkia psichinės traumos, stresai, alkoholis, rūkymas, stipri kava, nepakankamas poilsis. 

    Tad, norint turėti sveikus, vadinasi, ir gražius plaukus, reikėtų tinkamai maitintis. Kad plaukai gerai augtų, patartina valgyti grikių, avižų dribsnių, ankštinių, mielių, kiaušinių, pieno produktų ir t.t. Šie produktai turi daug mikroelementų, vitaminų, ypač B grupės. Taip pat reikėtų valgyti daug daržovių bei vaisių. 

    Plaukai skursta, jeigu negauna pakankamai tokių mikroelementų, kaip varis, cinkas, selenas. 

    Daug cinko yra kepenyse, riešutuose, petražolėse, juoduosiuose serbentuose, obuoliuose, morkose, špinatuose. 

    Vario gausu kepenyse, ankštinėse kultūrose, vyšniose, šokolade, riešutuose, svogūnuose, česnakuose, citrusiniuose vaisiuose, vynuogėse ir t.t. 

    Seleno gausu riešutuose, grūdinėse kultūrose, kepenyse, jūros produktuose.