Pavasaris išduos kas per dažnai lankė šaldytuvą

    Žiemą, ypač kai šalta, nėra jokio noro mesti svorį.

    Kai miegot einama su šilta močiutės pižama ir po dviem antklodėm, o ryte iškart šokama į šilčiausius drabužius, sunku pagalvoti, kad tuoj bus laikas kai bus galima miegoti nuogoms, o į lauką eit su lengva suknele. Visgi žiema jau eina į pabaigą, tad tuoj sunkius drabužius reiks palikt namie, tad pats laikas prisiminti kas yra valios jėga ir pradėti dailintis (visomis prasmėmis) vasarai.

    Aišku, nereikia dabar sau priekaištauti dėl poros papildomų kilogramų. Tai niekuo nepadės, o štai sugadinti nuotaiką gali. Tikėtina, nuotaika bus taisoma desertu, bandant įsiteigti, kad „vienas kartas“ nieko nebepakeis. Taip tas „vienas kartas“ gali tapti reguliarus. Be to, žiemą papildomo svorio priauga daugumas šaltesnių kraštų gyventojų. Dietologų teigimu, žiemą mes valgome 6–7 proc. daugiau negu įprastai. Atsikratyti šio įpročio, esančio genuose, gali ir nepavykti, tačiau galima sėkmingai įveikti jo pasekmes.

    Dar viena žiemos apetito priežastis – tamsa už lango. Dėl saulės trūkumo dažnas žmogus dažniau būna blogos nuotaikos ir su taip vadinama žiemos-rudens depresija kovoja... sočiu ir skaniu maistu. Žiemą dažniau laiką leidžiame namie, tad ir pagunda pasmaguriauti būna didesnė. Jeigu pastebėjote ant pilvo papildomus kilogramus, įvertinkite juos kaip natūralų sezoninį ciklą. Juk taip ir šilčiau, tačiau pats laikas imtis reikiamų priemonių. Pradėkime nuo pasisvėrimo.

     

    Pajudam

    Išsiaiškinome, kad niekas nekaltas, tad metas pradėti veikti. Visų pirma nustokite atidėlioti „kitai dienai“. Pažiūrėkite į kalendorių, tarkite „dabar arba niekada“ ir nebegalvokite, kad iki pavasario dar toli.

    Tiesa, absoliučiai atsiriboti nuo desertų negalima. Į šį klausimą žiūrėkite racionaliai – skonio receptoriams reikia leisti mėgautis, o ne užkimšti juos. Mažas gabaliukas gero šokolado tikrai suteiks malonumą, bet niekuo nepakenks. Tas pats taikoma ir likusiam maistui. Svarbiausia yra valgyti laiku ir neleisti organizmui per daug išalkti.

    Tik atsisakius desertų situacijos radikaliai nepakeisite. Gulint lovoje ir verkiant dėl "marijų" kalorijos nedega. Gal kuris nors sporto klubas dar siūlo nuolaidas? Šaltuoju laikotarpiu dažna sporto salė aptingusius klientus bando prisivilioti nuolaidomis. Paskubėkite, nes jei nuolaidos dar liko, tai jau nebeilgam.

    Jeigu sporto salei laiko nėra, pradėkite mankštintis namie. Internete galima rasti beveik viską, o dažnas vaizdo instruktorius iš ekrano duos tokius pat patarimus, kaip ir gyvas sporto salėje. Pasistenkite daugiau judėti, papildomus kilometrus įveikdamos pėsčiomis, o ne automobiliu ar autobusu. Nesėdėkite namuose savaitgaliais. Nejudančiam organizmui bus gerokai sunkiau „pabusti“ ir nusiteikti pavasariškai.

      

    Motyvacija

    Negalite prisiversti pradėti sportuoti? Yra keli patikrinti būdai. Nusirenkite ir visu ūgiu atsistokite prieš veidrodį. Tokią „ekspertizę“ atlikite dažniau. Bus proga įvertinti savo privalumus, suvokti trūkumus ir pradėti su jais kovoti. Tikėtina, kad „padangos“ ant pilvo ilgam įsirėš į atmintį, tad lengviau galėsite atsisakyti papildomo pyragėlio prie kavos. Dar vienas geras būdas – pasimatuoti pavasario ir vasaros drabužius; ir drabužiai išsivėdins, ir atsiras motyvacija padailinti figūrą. Pabandykite pasimatuoti visus vasarinius drabužėlius. Netelpate? Panašu, kad nieko įrodinėti nebereikia...

    Prieš pradėdamos sportuoti išsimatuokite skersai ir išilgai: krūtinę, šlaunis, taliją. Net jei iškart gauti skaičiai jums nepatiks, ateityje bus taip malonu juos lyginti su rezultatais, pasiektais sportuojant.

    Taip pat elkitės ir su svoriu. Nebūtina kasdien lipti ant svarstyklių, nes svoris gali kisti priklausomai nuo išgerto vandens kiekio arba dienos ciklo. Sverkitės kartą per savaitę ir matysite ar progresuojate. Pasidovanokite geras svarstykles, parodančias ne tik svorį, bet ir riebalinio bei raumenų audinio dalis ar net paskaičiuojančias kūno masės indeksą. Be svarstyklių galite pasidovanoti ir tokią naudingą smulkmeną, kaip žingsniamatį. Tikėtina, kad su juo bandysite nueiti rekomenduotiną dienos normą. Naujausi žingsniamačiai primins apie save, jei ilgai sėdėsite vienoje vietoje ir paskaičiuos ar pakankamai miegate naktimis.

    Paskaičiuokite savo kūno masės indeksą ir reikiamą paros kalorijų normą. Žinodamos reikiamą kalorijų kiekį, pradėkite vesti užrašus „Mano idealus kūnas“. Tikslūs skaičiai įneš daugiau tikslumo į jūsų, tikėtina, chaotišką meniu.


    Virtuvėje

    Laikas virtuvėje įvesti naujas taisykles. Ne, šaldytuvo užrakinti nereikia, nors, sako, kartais ir tai padeda. Visų pirma įsigykite mažų indų. Tai naudinga bet kokiu atveju. Tyrimai rodo, kad didmiesčių gyventojai nemažai maisto išmeta į šiukšlių dėžę vien dėl to, kad negali tiksliai paskaičiuoti, kiek maisto jiems reiks pagaminti. Įsigykite parduotuvėje mažas lėkštutes, pialas ir kepimo formas. Jeigu gyvenate viena, bet užsimanėte lazanijos, mažoje formelėje ją pasigaminti bus paprasčiau.

    Maistui ruošti naudokite visas modernias technologijas. Tai supaprastins procesą ir taps papildoma motyvacija. Nebūtinai lėkti pirkti naujos virtuvės įrangos, bet jei ką įsigysite, naudokitės ja kasdien.

    Saugokite virtuvėje indą su obuoliais. Jie išgelbės prasidėjus „noriu valgyti“ priepuoliams, kurie paaštrėja prieš naktį. Sausainius suvalgydinkite svečiams, o jų vietoje saugokite džiovintus vaisius, duoniukus ir kitus, figūrai nekenkiančius produktus. Eidamos į parduotuvę susidarykite sąrašą ir jo laikykitės.

    Pavasaris parodys kaip jūs praleidote paskutines žiemos savaites.