Kodėl yra svarbu valgyti pusryčius?

Off Canvas

 

Kodėl yra svarbu valgyti pusryčius?

Pusryčiai dažnai vadinami „svarbiausiu dienos valgiu“ ir dėl geros priežasties. Daugelis tyrimų rodo pusryčių valgymo naudą sveikatai. Nepaisant pusryčių naudos Jūsų sveikatai bei savijautai, daugelis žmonių dėl įvairių priežasčių dažnai juos praleidžia.

Pusryčiai pagerina Jūsų energijos lygį ir gebėjimą sutelkti dėmesį per trumpą laiką, gali padėti geriau valdyti svorį, ilgainiui sumažinti 2 tipo diabeto ir širdies ligų riziką. Taip pat pusryčiai papildo maistinių medžiagų kiekį Jūsų kūne.

Energija. Kūno energijos šaltinis yra gliukozė. Gliukozė skaidoma ir absorbuojama iš angliavandenių, kuriuos vartojate. Kūnas didžiąją dalį energijos dalį kaupia kaip riebalus, dalį gliukozės kaip glikogeną. Nevalgant per naktį, kepenys skaido glikogeną ir išskiria į kraują kaip gliukozę, kad Jūsų cukraus kiekis kraujyje būtų stabilus. Praleidus pusryčius, glikogeno atsargos tampa mažos. Kūnas pradeda skaidyti riebalų rūgštis, kad pagamintų reikiamą energiją. Valgant pusryčius padidėja energijos lygis ir atkuriamas glikogeno kiekis. Tyrimai rodo, kad žmonės, kurie ryte valgo pusryčius, yra fiziškai aktyvesni nei tie, kurie pusryčių nevalgo.

Vitaminai, mineralai ir maistinės medžiagos. Pusryčių metu gausu pagrindinių maistinių medžiagų tokių kaip kalcis, folatai, geležis, B grupės vitaminai ir skaidulos. Pusryčiai suteikia daug visos dienos maistinių medžiagų. Žmonės, kurie valgo pusryčius dažniau pasiekia rekomenduojamą vitaminų ir mineralų kiekį per dieną nei žmonės, kurie to nedaro.

Pusryčiai padeda kontroliuoti svorį. Žmonės, kurie reguliariai valgo pusryčius, turi mažesnę tikimybę turėti viršsvorį ar nutukimą. Šiuo metu vyksta tyrimai, kodėl taip yra. Manoma, kad pusryčių valgymas gali padėti kontroliuoti svorį, nes padeda kontroliuoti apetitą bei apsaugo nuo didelių gliukozės svyravimų kraujyje, pusryčiai užpildo Jūsų organizmą maistinėmis medžiagomis, taip Jūs nesate labai alkanas ir neimate, bet kokio maisto, kuris yra šalia.

Pusryčiai palaiko smegenų veiklą. Jei nepusryčiaujate, galite jaustis šiek tiek pavargęs, sunkiai stengiatės susitelkti ties reikiamais dalykais. Taip yra todėl, kad Jūsų smegenys negavo energijos, kurios reikia norint atlikti rytinius darbus. Tyrimai rodo, kad ne pusryčiavimas turi įtakos Jūsų protinei veiklai, įskaitant dėmesį, gebėjimą susikaupti ir atmintį. Vaikai ir paaugliai, kurie reguliariai valgo pusryčius, taip pat yra geriau pasiruošę mokytis. Jie taip pat jaučia didesnį ryšį su mokytojais bei kitais žmonėmis, o tai lemia daug daugiau gerų sveikatos ir mokymosi rezultatų.

Valgantys pusryčius turi mažesnę riziką susirgti nutukimu ar 2 tipo diabetu. Yra tam tikrų įrodymų, kad tie, kurie nevalgo pusryčių, turi didesnę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Žmonės, valgantys pusryčius, turi sveikesnę mitybą, geresnius mitybos įpročius, rečiau yra alkani bei rečiau užkandžiauja. Vaikai, kurie valgo netinkamus pusryčius, blogiau renkasi maistą, ne tik likusią dienos dalį, bet ir ilgesnį laiką. Pusryčius praleidžiantys žmonės dažniau užkandžiauja. Tai gali būti problema, kadangi tuose užkandžiuose gali būti mažai ląstelienos, vitaminų ir mineralų, daug riebalų ir druskos. Neturėdami papildomos energijos žmonės valgo daug energijos turinčius valgius ir gėrimus, kad jie padėtų ištverti dieną.

O jei ir praleidote pusryčius, išbandykite maistingą užkandį: šviežius vaisius, jogurtą, daržoves, ar pilno grūdo sumuštinį, kuris padėtų Jums išverti laiką prieš pietus.

© 2020 MADA IR GROŽIS. Visos teisės saugomos. Internetinių svetainių kūrimas ir elektroninių parduotuvių kūrimas: hidra.lt