Kaip kovoti su persivalgymu?

    Kodėl mes dažnai valgome dar, nors jau jaučiame pilną sotumo jausmą? Kuomet sėdime prie stalo, ir nors esame jau pavalgę arba net nebuvome alkani, mes vis tiek stengiamės suvalgyti tą paskutinį kąsnelį. Kartais sunku kontroliuoti tokį nevalingą persivalgymą, tačiau įmanoma, tik reikia daug praktikos ir laiko.

    Yra daugybė priežasčių kodėl mes kartais persivalgome ir neklausome savo vidinio sotumo jausmo, taip prarasdami ryšį su savo kūnu. Tuo metu mes tiesiog neklausome savo kūno kalbos arba nepakankamai mylime save.
    Nevalingo persivalgymo gali būti tiek emocinės, tiek fizinės priežastys. Emocinės, kuomet žmogus yra išalkęs, tačiau ne maisto, o gyvenime jam kažko trūksta ir jis tas spragas stengiasi užpildyti maistu. Arba kažkas verčia žmogų jaustis nepatogiai, glumina jį, tuomet valgymas yra jo „pabėgimas“ nuo to nemalonaus jausmo.
    Fizinės priežastys – kuomet žmogus yra nevalgęs visą dieną, turi nesubalansuotą cukraus kiekį kraujyje arba nevalgo pakankamai naudingųjų maisto medžiagų, tuomet tokiomis aplinkybėmis žmogus dažnai gali persivalgyti.
    Taigi, ką daryti? Visų pirma – pradėkite įsimylėti save. Kada jaučiame pakankamai meilės ir pagarbos savo kūnui, tikrai nekyla noras jo perpildyti maistu, tuo priverčiant kūną jaustis nepatogiai ir nesmagiai.
    Reguliarus valgymas. Dažniausiai žmonėms rekomenduojama valgyti 5 kartus per dieną po nedideles porcijas. Tarp valgymo pertraukų, gali būti du užkandžiai. Pavyzdžiui, jeigu užkąsime 17 val., didelė tikimybė, kad per vakarienę jau nepersivalgysim.
    Apsilankykite pas psichologą. Niekas nesako, kad persivalgymas yra psichinė liga, tačiau kiekvienam žmogui reikia išsipasakoti, išlieti jausmus, jaustis suprastam, tačiau ne kiekvienas turi galimybę tai padaryti, todėl puiki išeitis tam yra psichologas, kuris išklausys, supras ir patars.