Ar sveika gerti kavą?

    1 arba 2 kavos puodeliai per dieną – gali būti ir sveika. Tačiau dauguma žmonių išgeria po 3 ar net 6 kavos puodelius per dieną – kas jau yra pavojinga sveikatai. Per didelė kofeino dozė gali sukelti nerimą, miego problemas, rimtą hormonų disbalansą.
    Kavos gurmanams šį įprotį nėra lengva nutraukti, tačiau yra keli patarimai, padėsiantys sumažinti suvartojamo kofeino kiekį.


    Svarbiausia yra sumažinti išgeriamų kavos puodelių per dieną iki 1 ar 2.
    Ryte, prieš arba po kavos gėrimo ritualo, patartina atsigerti šilto vandens stiklinę su citrina – vanduo padės išvengti kraujotakos sutrikimų inkstuose.
    Kavos negalima gerti tuščiu skrandžiu, nes ji yra rūgšti ir taip gali sudirginti skrandį bei padidinti rūgštingumą.
    Daugelis teigia, kad kavoje esantis kofeinas netrikdo jų miego kokybei, tačiau yra atlikti nauji moksliniai tyrimai, kurie nustatė, kad kofeinas yra labai susijęs su miegu ir nerekomenduojama kavos gerti po vidurdienio.
    Kavą gerti reikia prieš vidurdienį. Sveikiausia kavą būtų gerti ryte – apie 9 val. ir praleisti popietinę kavą, nes kofeinas gali kelias valandas išlikti organizme ir apsunkinti užmigimą.
    Pakeiskite popietinę kavą į kiaulpienių šaknų kavą. Netradicinės kavos gėrimas yra gaminamas iš kietųjų augalo dalių – šaknų, sėklų, kurios yra sudžiovinamos ir paskrudinamos. Tai sveikas būdas kaip pakeisti įsisenėjusį įprotį. Kaip ją pasigaminti - galima lengvai rasti internete.
    Stenkitės, kad Jūsų mityboje būtų pakankamai baltymų ir gerųjų riebalų – tai padeda išlaikyti subalansuotą cukraus kiekį kraujyje. Nevalgant šių mikroelementų – labiau trokštama išgerti kofeino.
    Jeigu įmanoma, atsisakyti cukraus, nes jis taip pat prisideda prie didelio potraukio kofeinui.
    Miegas – turi tapti svarbiausiu prioritetu. Tai reiškia per naktį reikia išmiegoti bent 8 val. Jeigu žmogus yra gerai išsimiegojęs, pailsėjęs, jam paprasčiausiai gali ir neprireikti rytinės kofeino dozės.