10 būdų įveikti žiemos depresiją ir negandas

     

    Vaikams žiema tai – atostogos ir šventės. Deja, vaikystė greitai prabėga ir tada supranti, kad šaltis ir tamsa už lango veikiama neigiamai.

    Gal ir neblogai sugalvojo meškos ir barsukai, kurie šią niūrumą pramiega, tačiau žmogus taip negali. Tad reikia suimti save į rankas ir pradėti judėti. Tik taip neleisime depresijai mūsų įveikti.

     

    1. 1.Aromatinės vonios

     

    Vienas iš nemaloniausių dalykų žiemą – ryte keltis ir ruoštis į darbus. Už lango tamsu ir kyla mintis, kad žadintuvas sugedęs, nes skambėti pradėjo vėlai naktį. Atsigauti ir išsijudinti padės šilta citrusinė vonia su šviežios citrinos gabaliukais ir kokteiliu iš rozmarinų, greipfrutų ir bergamočių aliejaus. 10 minučių tokioje vonioje ir visi miegai išsilakstys, o kūną užplūs energija. Aišku, su vonia žaiskite tik tada, jei turite užtektinai laiko. Priešingu atveju teks apsieiti dušu.

     

    1. 2.Žiemos geliai dušui

     

    Įsigykite kelis skirtingus dušo gelius. Citrusiniai aromatai padeda sušilti, išsivaduoti nuo žiemos speigų ir nemalonių minčių, padeda įveikti nerimą ir depresiją. Rozmarinas kelia nuotaiką ir yra puikus antidepresantas. Jis stimuliuoja ir daro žvalesnėmis. Citrina ir žalioji citrina taip pat kelia nuotaiką, ramina nervus ir kelia tonusą. Taip pat citrina gerina dėmesio koncentraciją ir teigiamai veikia atmintį. Mėtos atpalaiduoja nervus, ramina ir padeda atgauti jėgas. Bergamotės aromatas išvaikys ilgesį, žiemos depresiją ir apatiją, „įkraus“ energija ir „atgaivins“ net didžiausius pesimistus. Vaisių-uogų ir tropiniai aromatai primins vasarą. Taip pat nereiktų pamiršti ir imbiero. Jis suteiks pasitikėjimo savimi, pagerins atmintį ir padės įveikt peršalimo ligas.

     

    1. 3.Truputis saulės

     

    Dar viena žiemos apatijos priežastis – saulės trūkumas. Veikiant ultravioletiniams spinduliams mūsų organizme vyksta aktyvi endorfinų gamyba. Šios cheminės medžiagos sukelia džiaugsmo ir pasitenkinimo jausmą. Jų trūkumas tampa apatijos ir depresijos priežastimi. Tik veikiant saulei susidaro ir labai odai svarbus vitaminas D3. Mūsų vasaros pertrumpos, kad saulė pagamintų tiek D3, jog jo užtektų ir žiemai. Padėtį galima pataisyti apsilankius soliariume. Tik nepersistenkite. Norma turėtų būti 5–7 minutės vieną kartą per savaitę.

     

    1. 4.Žiemos kvapai

     

    Žiemą natūralus kūno kvapas prislopsta, tad lengvi ir gaivūs aromatai pradeda atrodyti nuobodūs ir dažnai būna nepastebimi. Į kovą su bloga nuotaika kyla jausmingi, sodrūs ir šildantys kvapai. Tai gali būti šilti rytų kvapai, sukuriantys šilumos, jaukumo ir saugumo aurą. Taip pat tinka vaisiniai, tropiniai, egzotiški arba aiškiai išreikšti gėlių kvapai. Kvepalai ilgiau džiugins, jei prieš jų naudojimą kūną patepsite kremu. Žiemai įsigykite ryškių, gyvenimo džiaugsmą spinduliuojančių, kvapų. Jie, tarsi šiltas apklotas, šildys jus per visą žiemą.

     

    1. 5.Miegas

     

    Mokslininkai įrodė, kad geras ir ilgas miegas – grožio ir geros nuotaikos garantas. Šiaip miegas yra svarbus, tačiau žiemą jo svarba dar labiau išauga. Suaugusiam žmogui reiktų miegoti ne mažiau 8–9 valandų. Reiktų įprasti gult iki vidurnakčio, nes nuo 23 iki 4 val. ryto miegas pats giliausias ir produktyviausias. Jeigu užmigsite per vėlai, rizikuojate atsibusti prastos nuotaikos, papilkėjusiu veidu ir su maišeliais po akimis.

     

    1. 6.Nepamirškim maisto

     

    Žiemą nuolat norisi valgyti. Jeigu pavasarį nenorite privaloma tvarka pirkti didesnių drabužių, valgykite teisingai ir laiku. Jeigu pajutote alkį, numarinkite jį vaisiais ir pasistenkite, kad jūsų meniu būtų daugiau vaisių, daržovių, uogų, grūdinių ir ankštinių kultūrų.

     

    1. 7.Daugiau ryškių spalvų

     

    Pastebėjote, kad žiemą pilkėja ne tik orai, bet ir žmonių drabužiai? Ypač tai išryškėja masinėse žmonių susibūrimo vietose. Tapkite išskirtinai ryškia pilkame mieste. Raudona striukė, geltonas šalikas, žali batai ir dryžuotos pirštinės. Jeigu nedrįstate iškart pražyst „visomis spalvomis“, pradėkite nuo ryškių aksesuarų. Pradžiai pabandykite nagus nusidažyti ryškiu laku ir pasidarykite ryškesnį, negu įprastai, makijažą.

     

    1. 8.Sportuojam

     

    Kadangi žiemą, paprastai, būna ir sniego, ir ledo, laikas išsitraukti slides ar įsigyti pačiūžas. Bet kuris iš tokių užsiėmimų leis ne tik linksmai praleisti laiką, pamiršti žiemos rūpesčius ir depresijas, bet ir sudegins nereikalingus kilogramus.

     

    1. 9.Užsiimkim psichoanalize

     

    Laikas baigt savęs gailėt. Pažiūrėkite į save iš šalies. Juk viskas gerai, o meksikietiški serialai apie nelaimingą meilę tikrai ne apie jus. Nusišypsokite, paleiskite linksmą dainą ir pasimaivykite prieš veidrodį. Galiausiai pasikvieskite į svečius geriausią draugę ir pažiūrėkite linksmą mergaitišką filmą.

     

    1. 10.

     

    Vienas iš patikrintų kovos su depresija būdų – apsipirkimas. Aišku, nebūtina naujiems daiktams išleisti visas santaupas ar už naujus batus palikti ką tik gautą atlyginimą. Atminkite, kad nuotaiką gali pakelti ir tokios, ganėtinai pigiai kainuojančios smulkmenos, kaip tušas akims ar naujas lūpdažis.

     

    Spalvingos, šiltos ir džiugios žiemos.